کد خبر: ۲۳۷۷۲
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

حمایت تمام قد معاونت علمی از محصولات نوآورانه دانش‌بنیان‌ها|ارائه ۱۴۰ خدمت به این شرکت‌ها

مشاور معاون علمی و فناوری، با بیان اینکه این معاون حدود ۱۴۰ خدمت و تسهیلات را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد، گفت: هر محصولی تا زمانی دانش بنیان است که ارتقای محصولات مستمر و تدوام داشته باشد.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: همه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که می‌توانند در حوزه تولید داخل و ایران ساخت فعالیت کنند جا و فضا برای آن‌ها فراهم است و می‌توانند از تسهیلاتی که نمایشگاه در اختیارشان گذاشته، بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در زمینه حمایت مالی، ارائه مشاوره در جهت ارتقاء رشد دستاورد‌های مجموعه و نیز نیازسنجی جامعه توسط پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی ارائه می‌شود. در واقع یک نمایشگاهی برای تبادل کالا‌ها و رفع کننده نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان حامی است.
رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی فناوری‌های نرم، افزود: معاونت علمی و فناوری حدود ۱۴۰ خدمت و تسهیلات را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری در کنار سایر کار‌هایی که وزارت صمت در کنار صادرات انجام می‌دهد موضوع کریدور صادراتی را پیش‌بینی کرده است به همین منظور کریدور‌ها و پاویون‌های صادراتی را در سایر کشور‌ها از جمله چین، کره، روسیه، کینا، سوریه، ارمنستان و عراق ایجاد کرده است. این پایگاه‌ها تحت عنوان خانه‌های فناوری و صادراتی ایران ساخت راه‌اندازی شده است. هدف این است که محصولات شرکت‌های دانش بنیان را در این خانه‌ها به کشور‌های دیگر ارائه‌دهند.

مشاور معاون علمی و فناوری، اضافه کرد: همچنین بازاریابی و نیازسنجی محصولات را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهند. ۵۰ درصد حضور شرکت‌ها در پاویون کشور‌های خارجی به عهده معاونت است. همچنین کمک می‌کند محصولات خودشان را به بازار آن‌ها معرفی کنند.

کرمی گفت: هر محصولی تا زمانی دانش بنیان است که ارتقای محصولات مستمر و تدوام داشته باشد. معاونت در این زمینه برای دیده شدن محصولات آن‌ها کمک می‌کند تا رشد پیدا کند. اگر شرکتی گله‌مند است به طور حتم محصولش به انتها رسید و ارتقا پیدا نکرده است؛ اما شرکت‌هایی که نوآوری محصول دارند و های‌تک است می‌توانند از خدمات معاونت علمی بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی